11 Temmuz 2015 Cumartesi

FİNCANDA SÜTLÜ İRMİK TATLILI KADAYIF

İnternette dolanırken bir sitede buldum harika görünüyor :)) sizinle 
paylaşayım dedim :D


FİNCANDA SÜTLÜ İRMİK TATLILI KADAYIF



Kadayıfı çook severim hele de kavrulunca o kıtır kıtır tadı; şu an 
size anlatırken bile damağıma geldi inanın. 
Sütlü İrmik tatlısı ile birleşince de dyumsuz bir tat çıkıyor ortaya

Her zaman tavuk göğsüyle yaptığım bu tatlıyı değişik bir
 sunum ve lezzette yapmak istedim ve gerçekten
 güzel ve harika bir 
lezzet çıktı ortaya denemenizi şiddetle tavsiye
 ederim ....



MALZEMELER :

250 Gr yaş kadayıf

1 Su bardağı toz şeker
2 Çorba kaşığı tereyağı
1 Su bardağı dövülmüş ceviz


SÜTLÜ İRMİK TATLISI İÇİN;
1 Kg süt
1 Su bardağı irmik
1 -1,5 Su bardağı şeker ( damak tadınıza göre)
1 Limon kabuğu rendesi



YAPILIŞI :
Tereyağ yanmaz bir tavaya alınıp eritilir ve üzerine yaş 
kadayıf ilave edilip sürekli 
karıştırılarak kavrulur. Hafif pembeleşmeye
 başladığında toz şeker ilave edilir bir kaç kez daha 
karıştırılıp rengi koyulaşmaya döndüğünde 
ocaktan alınır.Ocaktan alınan
 kadayıfın üzerine çekilmiş ceviz dökülüp karıştırılır 
ve streç film (Ya da naylon) kaplanan neskafe 
fincanlarının dibine birer kaşık bastırılarak koyulur.
(Ben burada streç kaplamayı unutmuşum çevirdiğimde
 fincandan çıkarmak için biraz zorlandım)
 Bir miktar kadayıf sütlü  irmik tatlısının üzerine
 konmak üzere ayrılır. 


Derin bir tencereye süt ,irmik,şeker ve limon kabuğu 
rendesi koyulup muhallebi kıvamında pişirilir.kadayıf 
koyduğumuz neskafe fincanlarınadökülüp paylaştırılır.
Sütlü irmik tatlısının üzerine de kenara ayırdığımız kadayıf 
birer kaşık koyulup üstleri örtülerek buzdolabına koyulur 
1-2 saat sonra fincanlar buzdolabından çıkarılıp servis
 tabağına ters çevrilerek servis yapılır.Üzerine isteğe göre
tarçın serpebilirsiniz. AFİYET OLSUN...

2 yorum:

  1. Merhaba canım dayanışma etkinliğinden geliyorum bloğunu hemen takip listeme ekledim:-)beni u

    YanıtlaSil
  2. Beni takip edersen çok sevinirim:-)
    Http://fatmadenizz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil