8 Temmuz 2015 Çarşamba

Lokma Kızartması veya Tatlısı

Durup dururken gelmişti birden aklıma hemen yapayım dedim :D Tabii biraz sert olmuş hamurum,ele yapışacakmış ben bilmiyordum :))

Benim standart mayalı hamurumdan yaptım :D

1 su bardağı ılıktan sıcak su
1 yemek kaşığı şeker
1.5 yemek kaşığı toz maya
1 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
Tuz ( ben fazla koyuyorum)
Un
Ve son olarak da kızartırken bolca yağ :))

maya,şekeri ve suyu hamur kabına boşaltıp 5-10 dk mayalanmasını bekliyoruz.İçine yumurta,yağ,tuz ve azar azar un ekliyoruz karıştırıyoruz.Hamuru yarım saat dinlendiriyoruz ve bu arada isteğe göre şerbeti hazırlayabilirsiniz.Tatlı olmasını istiyorsanız 2 su bardağı şeker ve 3 su bardağı su kaynatın ve soğutun :D


Hamur mayalandıktan sonra yağı tavaya koyup kızdırıyorz.kaşığı hafifçe yağa batırıp elimize aldığımız hamuru kaşık ile yağın içine atıyoruz ve döndüre döndüre kızartıyoruz :))


Bu şekilde oluyor :))

Kızardıktan sonra soğuk şerbetin içine lokmaları koyabiliriz ve tabiki şerbet içinde karıştırmamız gerekiyor :DD 

AFİYET OLSUUUNN :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder