9 Temmuz 2015 Perşembe

Pazılı Börek ( FAVORİM)

Benim meşhur böreklerimden biridir :D Genelde hazır yufkayla yapardım.Bu sefer de hamur yoğurdum kendime has olan mayalı hamurumu :D çünkü kolayıma geliyor ve yapması çok kolay bir mayalı hamur tarifi :))

      HAMUR İÇİN
1 su bardağı ılıktan sıcak su
1 yemek kaşığı şeker
1.5 yemek kaşığı toz maya
1 yumurta
1/2 su bardağı sıvı yağ
Tuz-Un
      İÇ HARCI
1-2 kilo kadar pazı veya ıspanak
2 soğan
Salça (biber veya domates)
Toz biber-karabiber-tuz


İlk olarak pazıları yıkayıp doğradım ve soğanları yemeklik gibi doğrayıp tavaya kızarması için bıraktım.Soğanlar hafif kızarınca içine salça ekleyip kavurdum.Pazıları doğrayıp baharatları ile beraber soğanın üzerine ekledim.
Hamur dinlendikten sonra sofranın üzerinde küçük küçük pazılar ayırdım ve hamuru açmaya başladım :D



Bu şekilde üzerine pazıları yaydırıyoruz ve hamuru gerdire gerdire rulo haline getirip tepsiye diziyoruz (hamur kalın olmasın diye).Son olarak üzerine 2 yumurta akı ve karaca-susam serpiyoruz.200 derecede altı üstü kızarana kadar pişiriyoruz :D Altına sakın yağlı kağıt koymayın tepsiyi yağlayıp unlayıp öyle pazıları tepsiye dizin.Ben yağlı kağıt kullandım tam pişmediği için tekrar fırınlamıştım :)) 


AFİYET OLSUN :)))


2 yorum:

  1. Çiğ börek hamuru dışında hamur açmadım, şöyle birşey yapabilecek marifet var mıdır bende, ellerine sağlık, bize de uğra bir ara, sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. içinden gelirse her türlü yapılır emin ol ve çok teşekkür ederim :) sık sık uğruyorum bloğuna zaten :)

    YanıtlaSil