22 Haziran 2015 Pazartesi

Kuru Yufka Böreği

      Merhaba herkese :D
      Kış için mantı ve makarna yapmıştık.Belki siz de yapmışsınızdır.Bilmem kaç kilo un ılık su ve tuz ele yapışmayacak şekilde yoğuruluyor,sonrasında şeftaliden biraz büyük parçalara bölünerek oklava ile açıp kızgın saç üzerinde hafif kızarıp kabarana kadar pişiriyoruz.Eğer yufka yaparken bloğumu açmış olsaydım resim çekerdim :)

      Birkan istedi diye kuru yufkadan kolay ve zahmetsiz bir şekilde peynirli börek yaptım :) 6-7 yufkadan rahat bir tepsi yaklaşık 4-5 kişilik börek çıkıyor :D

Yufkarı ılıktan biraz sıcak tuzlu su ile ıslıyorum ve tavaya yerleştiriyorum.Arasına istediğiniz ne varsa koyabilirsiniz.Kalan yufkarıda ıslayarak tavaya diziyoruz ve üzerine yağ döküyoruz.Ocagı yarıma veya çok açığa alabilirsiniz.Böreği çeviriyoruz ve kızardıktan sonra tepsiye alıp kesiyoruz.Ve artık böreğimiz yemeğe hazır :) Afiyet olsun :D

1 yorum:

  1. Merhaba,
    Blog keşif etkinliğinden geliyorum. Bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil